Головна » 2018 » Червень » 14 » Звіт завідувача 2018 (частина І)
09:02
Звіт завідувача 2018 (частина І)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт

завідувача

дошкільного навчального закладу

№12 «Світлячок»

загального розвитку

Юрченко

Світлани Дмитрівни

 

про результати освітньої, методичної, адміністративно-господарчої роботи перед колективом та громадськістю

на загальних зборах

(7 червня 2018 року)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: подальше утвердження відкритої демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.

 

Завдання звітування:

1.Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.

2.Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

 

Як завідувач ДНЗ, у своїй діяльності протягом звітного періоду керувалася Статутом ДНЗ, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками завідувача ДНЗ, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника закладу дошкільної освіти.

 

1. Загальна інформація про ДНЗ.

Дошкільний навчальний заклад №12 «Світлячок» загального розвитку розташований у мальовничому куточку міста за адресою: м. Миргород, вул. Озерна, 71. За проектною потужністю заклад розрахований на 12 груп - 220 дітей. На сьогодні 9 груп загального розвитку укомплектовані за одновіковими та мовленнєвими ознаками. Дошкільний навчальний заклад має групи з 10.5 та 12 годинним режимом перебування дітей. Заклад є комунальною власністю Миргородської міської ради. Управління та фінансування здійснюється управлінням освіти, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля ДНЗ прийнята в експлуатацію в 1988 році, земельна ділянка, яка належить ДНЗ має площу 0,827 га.

У 2017-2018 навчальному році працювало 23 педагогічних працівників та 26 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Списковий склад - 230 дітей у 9 групах, середня наповнюваність груп становить 26 дітей.

У 2017-2018 навчальному році штатними працівниками ДНЗ була забезпечена на 97%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педагогічних працівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вихователя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, використовувати інноваційні форми і методи роботи.

У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами має такий вигляд: середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по ДНЗ становить 30 год.

2. Методична робота.

Педагогічний колектив ДНЗ №12 «Світлячок» загального розвитку у 2017-2018 н.р. працював над науково-методичною проблемою «Підвищення рівня освітніх послуг через формування акмеологічного середовища». Протягом навчального року педагогічний колектив ДНЗ поглиблено працював над такими завданнями:

1. Удосконалювати роботу з художньо-естетичної компетентності дошкільників, розвитку їх творчих здібностей через інтеграцію образотворчої діяльності з іншими видами діяльності, впровадження сучасних технологій художньо-продуктивного циклу, активізацію творчого потенціалу педагогів та батьків, об’єднаних загальним спрямуванням по залученню дітей до мистецької культури.

2. Забезпечити впровадження комунікативно-діяльнісної технології навчання рідної мови в освітній процес, продовжувати розвивати мовлення дошкільників, формувати граматичну компетенцію, шляхом використання методів інтерактивної взаємодії, ігрової діяльності та корекційної допомоги дітям з порушенням мовного розвитку.

3. Спрямувати роботу педагогів на створення умов для збереження оптимального рухового режиму закладу, формування здоров’язберігаючої компетентності дошкільника, його активної позиції щодо усвідомлення норм і правил здорового способу життя, шляхом використання сучасних методів оздоровчо-розвивального напряму.

 

На виконання даних завдань протягом 2017-2018 н.р. освітньо-виховна робота була спрямована відповідно Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Значному підвищенню фахової майстерності педагогів закладу (Лобанова Н.М., Ванда Т.В., Звягінцева І.О., Тулинська О.О., Купенко О.С., Прибак В.М., Ткачук Т.С., Купенко,Т.О.) сприяли курси підвищення кваліфікації при ПОІППО.

Атестувалися в цьому навчальному році педагоги:

Лобанова Неля Миколаївна – вихователь-методист, за результатами атестації відповідає займаній посаді: підтвердити кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії». За порушеним клопотання перед атестаційною комісією ІІ рівня відділу освіти Миргородської міської ради про присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії»

 

Ванда Тетяна Василівна – вихователь, за результатами атестації:відповідає займаній посаді. присвоїти 11 тарифний розряд.

За порушеним клопотання перед атестаційною комісією ІІ рівня відділу освіти Миргородської міської ради про присвоєно педагогічне звання «Вихователь-методист»

 

Звягінцева І.О. – вихователь відповідає займаній посаді. За результатами атестації: вихователю присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».

 

  • що атестувалися в цьому навчальному році готували матеріали різного характеру: відкриті заходи, презентації, посібники, які містять матеріали з досвіду роботи: «Чарівний світ у долоньках дітей» (Ванда Т.В., посібник для вихователів із досвіду роботи з використанням оздоровчих технологій та ізотерапії); «Художньо-естетичний розвиток у закладі освіти» (вихователь-методист Лобанова Н.М., портфоліо та теоретично-практичні матеріали для використання у роботі з вихователями); «Пластилінографія для дітей» (вихователь Звягінцева І.О., розробки, занять для дітей середнього віку)

Педагоги ДНЗ №12 «Світлячок» загального розвитку взяли участь:

- у виставці "Світ захоплень педагогів міста"(Ткачук Тетяна Сергіївна, вихователь, назва роботи - "Дивовижний світ квілінгу" (техніка квілінг); Ванда Тетяна Василівна, вихователь назва роботи - "Пори року" (вишивка бісером).

- у конкурсі квіткових композицій «Барвиста фантазія» у рамках святкування Дня міста (отримали нагороду – «Гран-прі»)

- у «Всеукраїнській акції «Разом до нової школи»» за консультативної підтримки Інституту модернізації змісту освіти (за умовами акції доробки учасників будуть надруковані у часописі «Розкажіть онуку») та подали матеріали:

1. Методичний посібник «Чарівний світ у долоньках дітей», вихователь Ванда Т.В.;

2. «Плетися коса – родися краса» (обрядове свято закосичення для дітей середньої групи за участю батьків) вихователь-методист Лобанова Н.М., вихователь Алексєєва К.О., керівники музичні: БакуменкоЛ.Є., Новодворська Н.А.;

3. «Послання з минулого» (заняття з елементами тренінгу для дітей старшого дошкільного віку та їхніх батьків), практичний психолог Бешта В.В.

4. «Взаємодія дошкільного закладу і сім’ї» (опис системи просвітницької роботи з батьками), вихователь-методист Лобанова Н.М.

5. «Здоров'язбережувальні технології» (методичний фестиваль для вихователів), вихователь-методист Лобанова Н.М.;

6. «Аукціон талантів» (семінар – практикум для вихователів), вихователь-методист Лобанова Н.М.;

7. «Екскурсія до телестудії» (комплексне заняття з розвитку мовлення для старшого дошкільного віку, вихователь-методист Лобанова Н.М вихователь Купенко Т.О.)

 

Були проведені внутрішні конкурси між педагогами закладу:

- Конкурс «Впровадження інноваційних здоров’язберігаючих технологій в освітній процес»

- Конкурс «Скринька творчих здібностей», де кожний педагог поділився власним виробом мистецтва, яким захоплюється для оздоблення фойє закладу.

Методична робота велася в напрямі оптимального виконання завдань річного плану, на підвищення теоретичного рівня й фахової майстерності педагогів для вирішення конкретних педагогічних проблем щодо створення умов для підвищення результативності навчально-виховного процесу, сприяння росту професійної майстерності педагогів під час реалізації Базового компоненту дошкільної освіти, програми «Українське дошкілля».

З метою вдосконалювання освітньо-виховного процесу та досягнень оптимального рівня виховання й розвитку дошкільників були проведені семінари:

1. «Здоров'язбережувальні технології» Під такою назвою був проведений методичний фестиваль метою якого було актуалізувати й розширювати знання педагогів щодо використання здоров'язбережувальних технологій у дошкільній освіті; сприяти обміну досвідом між педагогами щодо використання здоров'язбережувальних технологій, зокрема арт-терапії (звукотерапії, му­зикотерапії, ізотерапії, ниткографії, пластилінографії, сендплею, кольоротерапії, казкотерапії); різно­видів масажу (горіховий, загартовувальний масаж стоп, антистресовий масаж, самомасаж), елементів хатха-йоги та ди­хальної гімнастики, пальчикової гімнастики, психогімнастики; ознайомлювати педагогів з технологією ефективного засвоєння інформації - мнемотехнікою та впровадження її в дошкільному закладі; створювати сприятливі умови для обмі­ну думками під час застосування методу «інтервізія»; підвищувати рівень професійної май­стерності педагогів.

2. Акмеологічний практикум: «Практичні основи акмеологічного розвитку особистості в умовах освітньо-інформаційного простору», на якому педагоги закладу вправлялися у різноманітних завданнях, спрямованих на виявлення акмеологічного зростання особистості.

3. Семінар-практикум:«Формування творчої особистості» в першій частині якого було проведено заняття з художньо-продуктивної діяльності з використанням здоров`язберігаючої технології та нетрадиційних технік малювання ізотерапії у групі середнього віку «Зустріч з казкою» (вихователь Ванда Тетяна Василівна).

У другій частині семінару-практикуму вихователь-методист Лобанова Н. М. підготувала відеопрезентацію та екскурс в історію досліджень творчості видатними науковцями дошкільної освіти

Після теоретичного висвітлення цікавою була практична частина «Аукціон талантів», в ході якої вихователі виконували креативні завдання. На завершення семінару-практикуму педагоги закладу представили свої творчі роботи під назвою «Аукціон талантів». Цьому передував конкурс «Скарбничка творчих здібностей».

3. Практикум: «Вчимося створювати мультимедійні презентації», під час якого педагоги закладу обмінювалися власним досвідом створення мультимедійних презентацій.

4. Методичного об’єднання музичних керівників «Слухаємо музику думаючи», де музичним керівникам міста було представлено до уваги домінанте музичне заняття по слуханню музики в групі молодшого дошкільного віку: Музична казка «Колобок на новий лад» (керівник музичний Новодворська Н.А.)

5. Семінар – тренінг для педагогів дошкільних закладів «Розвиток комунікативної культури педагогів в сучасному дошкільному закладі», що проводився з метою: створювати умови для розвитку комунікативної культури педагогів, ознайомлювати з базовими положеннями теорії спілкування, формувати навички ефективної взаємодії, розвивати комунікативні вміння за допомогою ігрових методів навчання, поглиблення та систематизація знань педагогів щодо змісту Базового компонента, формування їх професійних умінь щодо використання ефективних підходів для розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; вдосконалення педагогічної майстерності вихователів, підсилювати професійну мотивацію.

6. Методичне об’єднання для вихователів та методистів міста «Комунікативно-діяльнісна технологія навчання рідної мови», де вихователям було представлена презентація «Запроваджуємо комунікативно-діяльнісну технологію навчання рідної мови та розвитку мовлення» (вихователь-методист Лобанова Н.М.), комплексне заняття з розвитку зв’язного мовлення для старшого дошкільного віку «Диво-квітка» (учитель-логопед Прибак В.М), комплексне заняття з розвитку мовлення для старшого дошкільного віку «Екскурсія до телестудії» (вихователь Купенко Т.О.)

Згідно річного плану роботи та вказаного терміну були проведені педагогічні ради з таких тем:

1. «Основні орієнтири нового навчального року у формуванні всебічно розвиненої особистості» (30.08.2017)

2. «Аспекти педагогічної діяльності щодо формування основ здоров`язберігаючої компетентності у дітей дошкільного віку»(30.11.2017)

3. «Формування творчої особистості в єдиному просторі співпраці педагогів та батьків» (28.02.2018)

4. «Розвиток мовлення та комунікативних умінь через інтеграцію різних видів діяльності» (27.04.2018)

5. «Про результативність освітньої роботи з дошкільниками» (30.05.2018)

Під час їх проведення були використані різноманітні інтерактивні форми та методи роботи: ігрові та психологічні вправи, презентації ідей, посібників під час обміну досвідом, що сприяло розвитку творчої думки кожного педагога, підведені підсумки результативності виконання річних завдань

Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів занять відповідно до поставлених завдань на навчальний рік. На високому та достатньому методичному рівні були проведені такі форми організованої діяльності з дітьми:

- Художньо-продуктивна діяльність «Дерева у золотому вбранні», (художньо-продуктивна діяльність малювання з використанням нетрадиційних технік та ізотерапії, вихователь Ванда Т.В.);

- Художньо-продуктивна діяльність «Зимовий вернісаж» (малювання з використанням нетрадиційних технік та ізотерапії, вихователь Ванда Т.В.);

- «Хатха йога для дітей» (спортивна розвага для дітей старшого дошкільного віку, вихователь Алексєєва К.А.)

- «Чарівні звуки музики» (музична розвага, Бакуменко Л.Є.)

- «Ниточка до ниточки» (заняття з аплікування, вихователь Медведєва А.В.)

- «Ниткографія для найменших», (конструювання, виховател Гавриш Л.І.)

- «Пригоди Пластилінчика» (ліплення, вихователь Звягінцева І.О.)

- «Курочка Ряба» (мовленнєвий розвиток з елементами здоров’язберігаючої технології кольоротерапії в групі раннього віку, вихователь Купенко О.С.)

- «Казка в гості завітала» (театралізована діяльність, вихователь Скляр С.О.)

- «Диво-квітка» (логопедичне заняття з використанням мнемотехніки, учитель-логопед Прибак В.М.)

- «Здоровим будь, про соляну лампу не забудь» (застосування соляної лампи під час дихальної гімнастики в різних режимних моментах, Ткачук Т.С.)

- «Подорож горішка» (впровадження інноваційнихз технологій горіховий масаж вихователь Литвин Л.М.)

- «Здоров`язбережувальні технології» (методичний фестиваль, вихователь-методист Лобанова Н.М.)

- «Формування творчої особистості» (семінар-практикум для вихователів, вихователь-методист Лобанова Н.М.)

Педагоги закладу протягом року удосконалювали роботу з художньо-естетичної компетентності дошкільників, розвитку їх творчих здібностей через інтеграцію образотворчої діяльності з іншими видами діяльності, впровадження сучасних технологій художньо-продуктивного циклу, активізацію творчого потенціалу педагогів та батьків, об’єднаних загальним спрямуванням по залученню дітей до мистецької культури, розуміючи, що образотворча діяльність має важливе значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Образотворча діяльність надає можливість доступними засобами висловити емоційний стан дитини, її ставлення до навколишнього світу, вміння самостійно створювати прекрасне, а також бачити його у творах мистецтва.

Сприятливий розвиток дитячої творчості залежить від правильного керівництва з боку дорослих. Великого значення в організації образотворчої діяльності дітей набуває вміння вихователя пов'язати особливості створення художнього образу в мистецтві з власне художньою діяльністю дітей; адаптувати виразні засоби мистецтва живопису, графіки в такий вид образотворчої діяльності, як малювання; виразні засоби скульптури – в ліплення; вчити дітей створювати декоративні роботи за мотивами народного декоративно-ужиткового мистецтва, використовувати елементи конструкторських рішень архітектури у конструктивній творчості дітей.

Найважливішою умовою розкриття творчої активності дітей є створення загальної атмосфери доброзичливості, свободи, можливості досягти успіху для кожної дитини. Таке завдання вимагає особливої уваги. Під час виконання дітьми завдань їм необхідно надавати допомогу. Слід намагатися організувати спілкування таким чином, щоб кожна дитина могла відкрито радіти результатам як власної, так і спільної творчості.

У процесі зображувальної діяльності забезпечується всебічне виховання дошкільників: сенсорне, розумове, естетичне, моральне, трудове.

Зображувальна діяльність тісно пов’язана з сенсорним вихованням. Безпосереднє, чуттєве знайомство з предметами та явищами, з їхніми властивостями та якостями складають лінію сенсорного виховання.

Зображувальна діяльність – це специфічне образне пізнання дійсності. Для того щоб намалювати, зліпити будь-який предмет, попередньо потрібно добре з ним ознайомитись. Формування уявлень про предмети потребує засвоєння знань про їхні властивості та якості, форму, колір, величину, положення в просторі. Діти знаходять ці якості, порівнюють предмети, знаходять схожість та відмінність, тобто виконують розумові дії. Таким чином, зображувальна діяльність сприяє сенсорному вихованню, розвитку наочно-образного мислення.

На заняттях із зображувальної діяльності розвивається мовлення дітей: засвоєння назв форм, кольорів та їх відтінків, просторових позначень сприяє збагаченню словника; висловлювання в процесі спостережень за предметами та явищами, при обстеженні предметів, а також при розгляданні ілюстрацій, репродукцій картин художників позитивно впливають на розширення словникового запасу та формування зв’язного мовлення. Використання образних порівнянь, віршів для естетичної характеристики предметів сприяє розвитку виразного мовлення.

При проведенні занять виникають сприятливі умови для формування таких якостей, як ініціативність, допитливість, розумова активність та самостійність, цікавість.

Велике значення зображувальної діяльності полягає в тому, що вона є засобом естетичного виховання.

Для естетичного виховання дітей та для розвитку їх зображувальних здібностей велике значення має знайомство з творами образотворчого мистецтва. Яскравість, виразність образів у картинах, скульптурі, архітектурі, творах прикладного мистецтва допомагають дітям глибше та повніше сприймати явища життя та знаходити образні вираження своїх вражень у малюнках, ліпленні, аплікації. Поступово у дітей розвивається художній смак.

Дитяче образотворче мистецтво має суспільний напрям. Значення занять зображувальною діяльністю для морального виховання полягає в тому, що в процесі цих занять у дітей виховуються морально-вольові якості: потреба та вміння доводити розпочату справу до кінця, зосереджено та цілеспрямовано займатися, допомагати товаришу, долати труднощі і т. п. Зображувальна діяльність повинна використовуватися для виховання доброти, справедливості, для поглиблення тих благородних почуттів, які у них виникають.

Формування працелюбності пов’язане з розвитком таких вольових якостей особистості, як увага, наполегливість, витримка. У дітей виховується вміння працювати, досягати бажаного результату.

Отже, твори образотворчого мистецтва формують інтелектуальну, емоційно-почуттєву та вольову сфери, моральне здоров’я.

Оволодіння техніками малювання, сам процес художнього зображення є школою підготовки руки дитини до письма, пізнання навколишнього середовища, формування основ математики, розвитку психічних процесів, є лікувальною терапією психіки дитини, підґрунтям для діагностування інтелекту та психічного здоров’я дитини, розвитку мовлення. Тож малювання для дитини дошкільного віку – школа інтелектуального розвитку. Малювання – природна і приємна діяльність для дитини.

На заняттях із ліплення емоційні переживання викликає скульптура, хоча вона переважно позбавлена барвистості, зате більше діє формою, лінією, фактурою. Скульптура має велике значення для виховання та навчання дітей дошкільного віку. Вона сприяє розвитку зорового сприйняття, пам’яті, образного мислення. Скульптура, як і інші види зображувальної діяльності, формує естетичний смак, розвиває почуття прекрасного.

 

Згідно річного плану проведені консультації:

«Тьюторство – наставництво»

«Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в днз»

«Формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників»

«Інтерактивні технології фізичного розвитку для дітей дошкільного віку» «Творче зростання дошкільнят»

«Діагностика творчих здібностей вихователів» (тест креативності та творчого потенціалу вихователів)

«Використання іноваційних технологій в художньо-продуктивній діяльності»

«Едьютеймент: навчання як розвага»

«Мовленнєва та комунікативна компетенції: визначаємо рівень сформованості у старших дошкільників»

«Інтерактивні технології розвитку мовлення дітей» (квітень)

«Яке місце посідає поняття «творчість», «творча особистість», «творча зрілість» в акмеологічному розвитку особистості»

«Тематичний підхід до організації освітньої роботи влітку»

  • старших груп та керівники музичні та фізінструктор підготували та провели фізкультурно-музичні свята та розваги «Олімпійськ ігри», «Веселі козачата», «Святий Миколай, до діток завітай» «Щедрий вечір, добрий вечір, добрим людям на здоров'я!», «Стрітення».

 

Педагоги закладу постійно брали участь у роботі методичних заходів різного рівня, завдяки яким підвищувався рівень освітнього процесу в ДНЗ.

Всі педагогічні працівники приділяли належну увагу самоосвіті, опрацьовуючи новинки методичної літератури, публікації періодичних видань, тези яких вносилися в журнал самоосвіти.

Насправді святковим видалося 16 травня для вихованців, працівників та батьків ДНЗ №12 «Світлячок» загального розвитку. В цей день в ДНЗ відзначили традиційне свято нашої дитсадкової родини – «День народження Світлячка». Дуже відповідально, заздалегідь готувалися до свята як дорослі, так і діти: усі виважено підходять до вибору костюма, готували атрибути, прикрашали групи та майданчики. Педагоги та працівники підготували програму святкового дня, створили разом з батьками виставку подарунків, провели відповідні заходи у кожній віковій групі – спортивні розваги, веселі ігри, конкурси для малюнків.

Таке свято виховує любов, повагу, гордість за свій дошкільний заклад, його педагогів, всіх працівників, а також забезпечує тісний взаємозв’язок батьків, дітей, педагогів у вихованні підростаючого покоління.

З метою мотиваційної готовності до навчання дітей у школі вихователі відвідали уроки в ЗОШ №1 ім. Панаса Мирного, запрошували вчителів на свята в ДНЗ, провели екскурсію для дітей ДНЗ до школи, оформляли куточки майбутнього школяра, а також консультації за потребою батьків. Протягом навчального року педагоги в своїй роботі систематично читали літературні твори про школу; творчі ігри, знайомили дітей з правилами поведінки учнів.

  • з батьками проводилася в рамках як традиційних форм, а саме, проведення загальних та групових зборів, групових та індивідуальних бесід, консультацій, родинних свят, Дня відкритих дверей (свято «День народження Світлячка»), так і в рамках інноваційних форм – це інформування батьків про діяльність закладу за допомогою Інтернет-сайту. Варто відзначити такі значущі форми співпраці, де батьки є активними учасниками, партнерами педагогів. Це, насамперед, організація різноманітних виставок, а зокрема: дитячої творчості, композицій з квітів, овочів, природного матеріалу «Ходить гарбуз по городу»; новорічно-різдвяні композиції «Казковий вернісаж»; виставки «Великодні гаївки», «Мама і весна», «Скринька творчості» створили батьки, діти, педагоги і розташували у українській «Світлиці».

Показником результативної та успішної взаємодії батьків і педагогів можна вважати наявність у нашому ДНЗ доброзичливої атмосфери, довірливих стосунків, зорієнтованість батьків на виховання та розвиток дітей, їх зацікавленість змістом дошкільної освіти та підготовкою до шкільного навчання.

Методична робота ДНЗ №12 «Світлячок» загального розвитку у 2017-2018 н.р. проводилася на достатньому рівні. Але, поряд з позитивними моментами, мають місце і такі недоліки:

  • потребує поповнення матеріалів у методичному кабінеті відповідно до Положення про методичний кабінет;
  • недостатньо здійснюється гурткова робота в закладі щодо урізноманітнення та покращення художньо-естетичного розвитку дітей;
  • потребує упорядкування та розвитку театралізована діяльність як один із засобів художньо-естетичного розвитку дошкільників;
  • уваги та вдосконалення вимагає систематизація роботи творчих груп вихователів у ДНЗ та роботи над поглибленими темами.

 

Щоб усунути недоліки в освітньо-виховному процесі ДНЗ треба поставити ці питання на досконале опрацювання.

Переглядів: 45 | Додав: гуртова | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: